همایش «تحلیل و بررسی آینده بازار مسکن» در گروه سرمایه‌گذاری مسکن برگزار شد.

🔹همایش یک‌روزه تحلیل و بررسی آینده بازار مسکن در سه حوزه اقتصاد کلان مسکن، راهکارها، مدل‌ها و الگوهای جدید کسب و کار در مسکن و سیاست‌ها و نقش حاکمیتی دولت در توسعه و ایجاد رونق در بازار مسکن، چهارشنبه 28 تیرماه 96 در گروه سرمایه‌گذاری مسکن برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی شرکت گروه سرمایه‌گذاری مسکن؛ در این همایش که  اعضای هیات مدیره بانک مسکن، اعضای هیات مدیره شرکت گروه سرمایه‌گذاری مسکن، برخی از مدیران گروه مالی بانک مسکن و همچنین معاونین، مدیران عامل و مدیران گروه سرمایه‌گذاری مسکن حضور داشتند با سخنرانی محمدرضا امینی، مدیرعامل گروه سرمایه گذاری مسکن آغاز به کار کرد.
🔹 وی با اشاره به مفهوم رکود و تورم گفت: اگر قرار است رونق رخ دهد، یکی از مهمترین مولفه آن در شرایط فعلی نرخ تورم متفاوت از ادوار گذشته است.
رونق مسکن همچنین تحول در نظام بانکی و پولی را می طلبد؛ اینکه چه نظام تامین مالی باید در بخش مسکن باشد؟ آیا همچنان تسهیلات با نرخ های 20 درصدی و تزریق آن به صنعت ساختمان می‌تواند کمک کند و سبب پویایی بخش مسکن شود؟
🔹امینی در ادامه تصریح کرد: به نظر ما این نوع تامین مالی با این نرخ ها چاره ساز نیست. در شرایط جدید اگر قرار است صنعت ساختمان به یک آرامش برسد این نرخ‌ها پاسخگو نخواهد بود چراکه اگر متوسط طول ساخت هر پروژه را 36 ماه در نظر بگیریم بار مالی 40 درصدی برای سرمایه گذاران به همراه دارد.
🔹در بخش دیگری از این همایش نیز، حسین عبده تبریزی اقتصاددان و مشاور وزیر راه و شهرسازی گفت: وقتی تعداد خانه‌های خالی از حدود 600 هزار واحد در سال‌های گذشته، امروز به 2 میلیون و 578 هزار خانه خالی افزایش یافته است، کاملا شفاف است که در یک جریان سفته بازانه در بخش مسکن در حال حرکت هستیم.
🔹عبده تبریزی با بیان اینکه حاصل جریان سوداگرانه در بازار مسکن منتج به این شده که وضعیت شهرسازی امروز به این شکل است گفت: وقتی در مناطق مختلف تهران محصول این جریان سفته بازانه را مشاهده می‌کنیم مشخص می شود در یک منطقه تراکم جمعیت 950 نفر در کیلومتر مربع است و در منطقه‌ای این تراکم 8 نفر در کیلومتر مربع است. این جریان سوداگرانه در شهر تهران حاصل این است که در پایتخت، شهرسازی صورت نگرفته بلکه ساخت و سازها بر روال سفته بازی بوده است.

 مشروح سخنرانی سخنرانان این همایش به زودی منتشر می‌شود.


همایش «تحلیل و بررسی آینده بازار مسکن» در گروه سرمایه‌گذاری مسکن برگزار شد.
همایش «تحلیل و بررسی آینده بازار مسکن» در گروه سرمایه‌گذاری مسکن برگزار شد.

 


همایش «تحلیل و بررسی آینده بازار مسکن» در گروه سرمایه‌گذاری مسکن برگزار شد.


۳۱ تیر ۱۳۹۶ ۰۷:۳۷

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

info@smaskan.com  - 05138083