برگزاری جلسه با مدیران شرکت عمران شهر جدید گلبهار

برگزاری جلسه با مدیران شرکت عمران شهر جدید گلبهار
به گزارش روابط عمومی شرکت سرمایه گذاری مسکن شمال شرق سرپرست، مدیر سرمایه گذاری و مشارکت، مدیر شهرسازی و فنی و همچنین مدیر اجرایی شرکت عمران شهر جدید گلبهار میزبان مدیر عامل، معاون اقتصادی، مدیر طرح و برنامه و مشاور مدیرعامل در امور پروژه های خاص (مگاپروژه ها) بود.

احیای زمین ها، مشارکت در امر ساخت و ساز، سرمایه گذاری، مدیریت طرح، بازرگانی و فروش، اجرای پروژه های روبنایی و زیر بنایی، استفاده بهینه از منابع مالی و بانکی و همچنین استفاده حداکثری از دانش محوری و استفاده مناسب از ظرفیت های بخش خصوصی از زمینه های مورد علاقه شرکت جهت ورود به عرصه شهر جدید گلبهار است.

در این جلسه ابتدا مهندس ذاکرالحسینی مدیر عامل شرکت ابراز داشت باتوجه به شناختی که از مجموعه شرکت عمران شهرهای جدید وجود دارد، امیدواریم بتوانیم مگاپروژه را در این شهر تعریف کنیم. وی در سخنان خود به رابطه خوب بانک مسکن با وزارت راه و شهرسازی نیز اشاره کرد که می تواند زمینه رشد و توسعه بیش از پیش شهر جدید گلبهار را فراهم نماید.

ایشان همچنین به پشتیبانی مالی از طرح های شهر جدید گلبهار با شیوه مدیریت دارایی ها و مدیریت طرح، بهره گیری از سیاست های حمایتی وزارت راه و شهرسازی در شرکت عمران شهرهای جدید مشابه شرکت عمران و بهسازی شهری ایران، ساخت واحد ویژه اقشار متوسط، انبوه سازی با فناوری نوین ساخت قالب تونلی و استفاده از شیوه های نوین تامین منابع مالی پروژه ها از جمله بازار سرمایه اشاره نمود.

بنابراین گزارش، در ادامه جلسه حاجی محمدی سرپرست شرکت عمران شهر جدید گلبهار ضمن ابراز تمایل به انجام کارهای شاخص و منحصر به فرد در گلبهار، باتوجه به توان مندی های موجود در شرکت سرمایه گذاری مسکن آمادگی همکاری مجموعه خود را با شرکت در زمینه های مدیریت دارایی ها، مدیریت طرح و کارگزاری اعلام داشت. وی اولویت خود را تامین سرانه های خدمات به مردم منطقه دانسته و ابراز امیدواری کرد با تامین فاینانس قطار بین شهری بتوانیم قرارداد را به چینی ها و شریک ایرانی آن ابلاغ نماییم.

وی همچنین به بودجه 89 میلیاردی بودجه در سال جاری اشاره و رقم تعریف پروژه در سال آتی را بالغ بر 72 میلیارد بیان نمود.

در خاتمه جلسه مقرر شد کارگروهی با حضور نمایندگان طرفین تشکیل و تا تاریخ 15 دی ماه جاری، الگو و زمینه های همکاری در قالب مدیریت دارایی ها و مدیریت طرح را جمع بندی نماید.

شهر جدید گلبهار در 35 کیلومتری شمال غربی مشهد در محور مشهد - قوچان واقع شده و وسعت اراضی محدوده شهری حدود 4000 هکتار می باشد.

در طرح جامع شهر گلبهار، این شهر برای جمعیت 200 هزار نفر و قابل توسعه تا 400 هزار نفر در تاریخ 7/4/72 به عنوان اولین مصوبه طرح جامع شهر های جدید به تصویب شورای عالی شهرسازی ایران رسید.

بر اساس مطالعات طرح توسعه و عمران شهر و نفوذ مشهد که الگوی توسعه آن در سال69 به تصویب رسید، جمعیت این شهر در 25 سال آینده به حدود 6 میلیون نفر خواهد رسید که اسکان این جمعیت در محدوده بافت پیوسته این شهر مقدور نمی باشد. لذاپیش بینی شده است که 5/1 میلیون نفر از این جمعیت در 3 شهر اقماری در اطراف مشهد اسکان یابند.

اهداف اصلی شهر با توجه به مطالعات پیش نیازها در قالب 2 هدف زیر تعیین شده انده:

الف) ایجاد مرکزیتی به منظور جذب و اسکان بخشی از سرریز جمعیتی مشهد و منطقه شهری

ب) ایجاد مرکزیتی به منظور ارائه خدمات عالی و تخصصی پشتیبانی کننده در منطقه

با توجه به اهداف فوق سیمای کلان شهر جدیدگلبهار به صورت زیر ترسیم شد:

شهری با کیفیت مناسب محیطی، متکی بر خدمات عالی آموزش و پرورش و در برگیرنده خدمات مکفی شهری دارای نقش کمک کننده به شکوفایی، قابلیت های منطقه ای که در مجموع به صورت قمری برای شهر مشهد عمل نموده در مقابل برطرف کننده بخشی از مشکلات آن خواهد بود.

 

۱ دی ۱۳۹۵ ۰۸:۳۱

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

info@smaskan.com  - 05138083