رونمایی از عملیات اجرایی پروژه بزرگ 1000 واحدی فردوسی مشهد

پروژه فاخر برج‌های مسکونی 1000 واحدی فردوسی مشهد با حضور مسئولان استانی و کشور کلنگ‌زنی شد.

پروژه فاخر برج‌های مسکونی 1000 واحدی فردوسی مشهد با حضور مسئولان استانی و کشور کلنگ‌زنی شد.
به گزارش روابط عمومی شرکت سرمایه‌‌گذاری مسکن شمال شرق، طی مراسمی که صبح روز جمعه با حضور جواد کریمی قدوسی نماینده مشهد در مجلس شورای اسلامی، سید عباس حسینی مدیرعامل بانک مسکن کشور، محمدرضا قلندر شریف شهردار مشهد، محمدرضا جواهری تفتی مدیرعامل شرکت گروه سرمایه‌گذاری مسکن، جعفر آقاملایی عضو هیات مدیره بانک مسکن، سعید شیرزادی مدیرعامل گروه مالی بانک مسکن، مصطفی تقوی مدیریت شعب بانک مسکن خراسان رضوی، حسین بشیر رئیس سازمان نظام مهندسی خراسان رضوی و سایر مسئولان برگزار شد، آئین رسمی عملیات عمرانی پروژه‌ بزرگ فردوسی برگزار شد.
جواد کریمی قدوسی، نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی با تقدیر از اقدامات بانک مسکن و شرکت‌های سرمایه‌گذاری بیان کرد: کشور ما دوباره به یک کارگاه بزرگ عمرانی تبدیل شده است.
وی افزود: هر زمان این تجهیزات ساختمانی در کشور فعالیت داشتند و این عملکرد به گونه‌ای بود که به چشم می‌آمد، اقتصاد ما پررونق بود و مشکلات مردم کمتر می شود. 
کریمی قدوسی با اشاره به فعالیت‌های بانک مسکن در حوزه ساخت مسکن تصریح کرد: فلسفه خلق بانک مسکن برای همین پروژه‌ها بوده  و امروز در مسیر درست و برنامه ریزی شده عمل می کند.
وی درباره پیوست فرهنگی و اجتماعی پروژه‌های شهری خاطرنشان کرد: هر پروژه ما باید یک پیوست فرهنگی و اجتماعی داشته باشد. مشهد شهری زائرپذیر است که سالانه، به‌ویژه در دهه پایانی ماه صفر میلیون‌ها زائر به این شهر سفر می‌کنند؛ از سویی دیگر پروژه برج‌های مسکونی فردوسی در مسیر تشرف به حرم مطهر رضوی واقع شده است، بنابراین از دست‌اندرکاران این پروژه درخواست داریم علاوه بر مسجد محلی برای موکب نیز پیش بینی شود.
همچنین سید عباس حسینی، مدیرعامل بانک مسکن در این مراسم با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری عنوان کرد: یکی از دغدغه‌های مطرح شده در سال جاری مربوط به حوزه مسکن بوده و رهبر انقلاب تاکید کردند که مردم در زمینه مسکن مستاصل هستند. بر همین اساس، بانک مسکن رویکرد جدیدی را اتخاذ کرد تا به این فرمان و حجت شرعی جامه عمل پوشانده شود. 
وی افزود: با وجود این که تنها 4 درصد از سپرده‌های بانکی کشور در بانک مسکن است؛ اما این بانک سهمی 90 درصدی در پروژه‌های نهضت ملی مسکن دارد و در حال انجام کار است. 
حسینی با اشاره به پروژه‌های بانک مسکن در استان‌های سراسر کشور خاطرنشان کرد: در سیاست‌های اعتباری بانک مسکن، تاکید ویژه بر تکنولوژی‌های نوین و انبوه‌سازی  صورت گرفته است. ما بنا نداریم که فقط در زمینه تامین مالی حرکت کنیم و می‌خواهیم فعالیت‌های بانک مسکن را به سمتی سوق دهیم که سطح مهندسی در کشور ارتقا یابد و از طرف دیگر این پروژه‌ها به معماری اصیل ایرانی-اسلامی هم پاسخگویی داشته باشند.
وی اظهار کرد: حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان و به‌کارگیری طرح‌های آن‌ها در پروژه‌های در دست اجرا از جمله شاخصه‌هایی است که به طور جدی به آن توجه شده و در همین پروژه فردوسی مشهد، شرکت‌های دانش بنیان ایرانی مشغول به کار هستند تا بتوانیم به سمت صنعتی سازی در حوزه ساختمان گام برداریم.
در بخش دیگری از این مراسم، محمدرضا جواهری تفتی مدیرعامل گروه سرمایه‌گذاری مسکن عنوان کرد: در فصل جدید فعالیت‌های بانک مسکن، تلاش ما بر دو محور سرعت در پروژه‌ها و افزایش کیفیت آنان متمرکز بوده است. 
وی افزود: گروه سرمایه‌گذاری مسکن با قدمت 33 سال توانسته کارهای بسیار بزرگ و ارزشمندی در سطح کشور انجام دهد و در دوره جدید این پروژه‌ها می‌خواهیم تحولی نو را دنبال کنیم.
جواهری تفتی با اشاره به صنعتی‌سازی حوزه مسکن تصریح کرد: ما انبوه‌سازی در کشور داریم؛ اما نتوانسته‌ایم کاری در زمینه صنعتی‌سازی انجام دهیم و ضعف شدیدی در این زمینه داریم. علاوه بر آن، شرکت‌های بخش خصوصی توان مالی و فنی لازم برای تقویت این بخش را ندارند و یکی از دلایلی که این ضعف رخ داده، همین مورد بوده است.
مدیرعامل گروه سرمایه‌گذاری مسکن با اشاره به پروژه بزرگ فردوسی عنوان کرد: با وجود فرصت اندک، سعی کردیم در همین فاز از پروژه موضوع صنعتی‌سازی را هم دنبال کنیم و حداقل در بخش الحاقات ساختمان که به شدت زمان‌بر است آن را به کار گیریم. 
جواهری تفتی افزود: تحقیقات شرکت‌های دانش‌بنیان را در این جا پیاده‌سازی کردیم و کنترل، بازدید و نظارت‌های مستمری را هم بر روندها خواهیم داشت.
همچنین مجید توتونچی، مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری مسکن شمال‌شرق با تقدیر از تمامی ارگان‌ها و دستگاه‌هایی که در این پروژه همکاری دارند، خاطرنشان کرد:

وی افزود: بنابراین ما علاوه بر آن که به حرفه و شغل خود عمل می‌کنیم، تلاش داریم به مسئولیت اجتماعی خود هم وفادار باشیم.

توتونچی درباره درخت‌هایی که در گذشته در این محدوده وجود داشته است، اظهار کرد: حدود هزار اصله درخت در این پروژه جانمایی و دیده شده است. 

حامد کامل‌نیا، عضو هیات علمی دانشکده معماری و شهرسازی دانشگاه فردوسی مشهد که در این پروژه مشارکت دارد، درباره مسائل زیست محیطی آن تصریح کرد: مقیاس ساختمان و محیط در این پروژه 35 به 65 است. 

وی افزود: حتی بیش از آن چه در گذشته در این محل درخت وجود داشته، مجددا درخت کاشته می‌شود. همچنین طراحی مجموعه به گونه‌ای صورت گرفته که تردد وسایل نقلیه در آن به حداقل برسد و همین مساله باعث شده که 35 کیلوگرم دی‌اکسید کربن کم‌تری در این سایت تولید شود.

کامل‌نیا خاطرنشان کرد: در نورگیری، بادسنجی و طراحی ساختمان‌ها هم تلاش شده طراحی مدلی داشته باشد که سرعت باد در بین ساختمان‌ها و داخل مجموعه به حداقل برسد و تهویه مناسب هوا به صورت طبیعی در محیط انجام شود. با طراحی‌های صورت گرفته، این ساختمان در مقایسه با محل‌های مشابه، 31 درصد مصرف انرژی کم‌تری خواهد داشت.

این استاد دانشگاه درباره طراحی و نمای ساختمان‌ها تصریح کرد: رنگ‌های این مجموعه، سفید و فیروزه‌ای، به سبک مسجد گوهرشاد خواهد بود تا معماری خراسانی تیموری را حفظ کنیم. 

کامل‌نیا تصریح کرد: این مجموعه مسکونی هزار واحدی در مساحت پنج هکتاری در قالب 9 قطعه منفک از هم قرار گرفته است.

وی افزود: تمام عوامل فوق باعث شده تا پروژه بزرگ برج‌های مسکونی فردوسی مشهد، زیست پذیر باشد و جزو یکی از ده کاندیدای برتر معتبر ترین جایزه های معماری جهان (WAF) قرار گیرد.

۲۴ مهر ۱۴۰۲ ۱۴:۲۵

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

info@smaskan.com  - 05138083